Dlaczego warto jeść ryby? cz.II

W drugiej części postu dowiesz się gdzie kupić i jak przyrządzić rybne dania, bo z pierwszej części wpisu już wiesz, że warto jeść ryby!!!

  1. Ryby najlepiej kupować w małych rybnych sklepach i marketach wyposażonych w stoisko z lodem.
  2. W restauracji zamawiajmy dania rybne najlepiej od środy do soboty – termin ten jest zgodny z cyklem dostaw importerów!
  3. Istotne jest także samo przyrządzenie ryby, bo każda obróbka termiczna zmniejsza ilość kwasów omega-3.warto jeść ryby
  • Unikaj smażenia – jeśli już smażysz rybę, to koniecznie wybierz olej rzepakowy bogaty w ten sam rodzaj kwasów.
  • Gotuj ryby na parze lub piecz! – to najkorzystniejsza forma przygotowania ryby.
  • Na surowo – takie mięso ryby zachowuje najwięcej składników mineralnych ale stanowi zagrożenie pasożytnicze. Surowe ryby nie powinny być spożywane przez kobiety w ciąży i karmiące piersią oraz dzieci.
  • Konserwy rybne – decydujemy się na te, które zawierają ryby w dużych, nierozdrobnionych kawałkach i w sosie własnym albo pomidorowym. Zrezygnujemy z ryb w oleju.
  • Ryby w sosie smakowym – najlepiej jak taki sos zrobisz sam, na przykład z jogurtu naturalnego z dodatkiem szczypiorku, pietruszki, koperku, cebuli i jabłka. Kupuj solonego śledzia do wymoczenia i przyrządzaj tak jak lubisz!
  • Wędzenie – wędzenie usuwa od 40 do 60 proc. witamin i minerałów oraz kwasów, mimo to wędzone ryby i tak mają ich sporą ilość. Prawdziwie uwędzone ryby możemy jeść ale nie częściej niż dwa razy w tygodniu.warto jeść ryby
  1. Kupując ryby, wybieraj te mniejszej wielkości, takie mogą zawierać tylko śladowe ilości rtęci. Większe ryby takie jak rekin, tuńczyk czy węgorz mogą zgromadzić jej o wiele więcej.
  2. Jeśli nie lubisz ryb lub z jakiegoś innego powodu nie spożywasz ich w odpowiedniej ilości należy poszukać zamiennika w postaci tranu. Wystarczy 1 łyżeczka tranu dziennie lub jedna kapsułka z olejem z wątroby rekina lub dorsza.

 źródła zdjęć: www.pinterest.com

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.