Drobne zmiany żywieniowe – duży efekt

Jak wprowadzić zmiany żywieniowe?

Zmiany żywieniowe – na temat diet i zdrowych sposobów odżywiania wiemy już bardzo dużo, kupujemy dietetyczne poradniki, oglądamy kulinarne programy telewizyjne. Z zakupami też jest już lepiej oraz częściej czytamyzmiany żywieniowe skład pożywienia, wybieramy produkty mniej przetworzone i staramy się wprowadzić zalecane zmiany żywieniowe w życie. To tyle z teorii, ale jak wygląda codzienna praktyka. No niestety ciągły brak czasu i życie w biegu, jedzenie w biegu i gotowanie w biegu zmusza nas czasem do popełniania malutkich grzechów. Jak się okazuje, gdybyśmy te grzeszki wyeliminowali byłoby całkiem dobrze nie tylko z naszym zdrowiem, ale także figurą, przemianą materii i snem.

Oto podstawowa lista zdrowych zmian żywieniowych w naszym żywieniu:

  • Rezygnujemy z gotowych płatków śniadaniowych, nawet tych z napisem „fit” i „light”. Zawartość cukru w tego typu produktach jest sporo większa niż w płatkach czy owsiance, którą sami przygotujemy w domu.
  • zmiany żywienioweNie kupuj i nie stosuj kostek rosołowych – ich głównym składnikiem jest glutaminian sodu. Tylko kilka % to suszone warzywa czy zioła. Zdrowiej będzie, gdy gotując wywar odlejesz do kilku małych pojemniczków jego część, przyprawisz ziołami i zamrozisz. Masz gotową smaczną i zdrową kostkę, kiedy tylko potrzebujesz
  • Czy wiesz, że jogurt owocowy kupiony w sklepie ma jedynie od 3 do 10 g owoców, ale za to sporo cukru? Świetnym zamiennikiem będzie jogurt naturalny bez dodatku mleka w proszku i garść świeżych, sezonowych owoców!
  • Lubisz panierkę? Jeśli nie chcesz z niej zrezygnować całkowicie to chociaż zastąp zmielone pszenne bułki ziarnami sezamu. Idealnie nadaje się do panierowania a przy tym dostarczy porcję błonnika i białka.
  • Smażone zastąp pieczonym. Dotyczy to nie tylko mięs, ale także warzyw a w szczególności ziemniaków. Smażone frytki mają dużo tłuszczu i kwasów typu trans. Pieczona wersja ma mniej tłuszczu i kalorii!

źródła zdjęć: www.pinterest.com

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.