Jak gotować nowocześnie czyli zdrowo i lekko?

Zdrowa dieta, lekkie posiłki podzielone na małe porcje, to główne założenia współczesnej kuchni. Każdy z nas, kto interesuje się zdrową i smaczną kuchnią zadaje sobie pytanie jak gotować, by nie tyć, a jedzenie sprawiało przyjemność? Dietetycy namawiają do używania produktów jak najmniej przetworzonych, najlepiej tylko świeżych i naturalnych składników. Po drugie, powinninaczynia Philipiakśmy zadbać o sposób przygotowania posiłku, gwarantujący zachowanie wszystkich składników odżywczych i smaku. Zależy ci, aby każde danie przyrządzone przez ciebie było lekkie, łatwe i przyjemne w smaku – zaangażuj do pracy odpowiednich „pomocników” czyli naczynia i urządzenia. Najzdrowsze jest gotowanie w garnkach wysokiej jakości, możesz sprawdzić naczynia Philipiak – opinie o nich znajdziesz wśród znajomych lub innych użytkowników. Zdrowe są potrawy gotowane na parze i  pieczone w piekarniku z ograniczoną ilością tłuszczu.

zdrowe jedzenieOto kilka prostych drogowskazów do zdrowego i smacznego gotowania:

  • Jedz na surowo – warzywa, owoce, kiełki, orzechy, róbmy z nich sałatki i surówki, szczególnie latem kiedy mamy taki duży wybór, to doskonałe źródło witamin
  • Wyciskaj soki z owoców, warzyw i ziół przyprawione szczyptą pieprzu i chili
  • Zdrowa kuchnia kocha zioła więc pokochajmy je i my – czarnuszkę, pieprz cayenne, bazylię poprawiająca trawienie, miętę, rozmaryn itp. Posiadacze ogrodów, balkonów mogą sami je hodować
  • Ogranicz spożywanie soli i cukru
  • Z tłuszczy wybierz oliwę dobrej jakości i z pierwszego tłoczenia oraz świeże masło
  • Aby przekąski nie traciły na smaku i zachowały świeżość warto je przechowywać w próżniowych pojemnikach, które chronią jedzenie przed kontaktem z powietrzem i wilgocią

źródła zdjęć: www.pinterest.com

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.