Gotujmy nasiona strączkowe!

nasiona strączkoweDlaczego w wielu rodzajach diet, zaleceniach dietetyków i specjalistów żywieniowych spotykamy nasiona strączkowe. Odpowiedź jest prosta – mają same zalety: dobrze przyrządzone wyśmienicie smakują, dostarczają białka i inne cenne składniki, są łatwo dostępne i tanie!!! Dlatego już dziś wprowadźmy je do naszej codziennej kuchni i poznajmy popularne rośliny strączkowe.

  • Fasola – kupimy ją we wszystkich rozmiarach i kolorach, jest nie zwykle uniwersalna, jako dodatek do zupy i składnik głównego dania.
  • Soczewica – znamy czerwoną (szybciej się gotuje, gdyż nie ma łuski), brązową, żółtą (najdelikatniejszy smak) i czarna o orzechowym aromacie.
  • Soja – duża zawartość białka na dobre spowodowała z niej zaminasiona strączkoweennik mięsa, przed jej kupnem koniecznie sprawdźmy, czy nie była modyfikowana genetycznie („GMO Free”).
  • Groch – kto z nas nie lubi sycącej zupy grochowej?
  • Ciecierzyca – zwana także grochem włoskim, ale pochodzi z Azji. Znamy ją z popularnych falafeli, a w szczególności z kremowego hummusu.
  • Bób – najpopularniejszy świeży, czyli dostępny w sezonie letnim. Poza nim możemy go kupić w mrożonej postaci lub z puszki. Świetnie sprawdza się jako baza do sałatek, past i zup. Dobrze współgra z pozostałymi roślinami strączkowymi.

Dania z roślin strączkowych znakomicie uzupełnią ziołowe przyprawy. Najlepiej ich smak podkreśli tymianek (fajnie komponuje się z soczewicą, ciecierzycą, soją i grochem), majeranek (do grochu i fasoli, dodajmy go do potrawy na kilka ostatnich minut gotowania) i cząber (dobrze łączy się z majerankiem). Powyższa mieszanka ziół ułatwi trawienie strączków.

źródła zdjęć: www.pinterest.com

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.