Czy można uprawiać sport w ciąży?

sport w ciążyKiedy ciąża przebiega prawidłowo, przyszłe mamy powinny regularnie ćwiczyć, aby zarówno w ciąży jaki i po porodzie być w świetnej kondycji. Dobra forma pozwoli przetrwać zdrowo ciążę, pomoże przy porodzie i pozwoli na szybszy powrót do figury. I zupełnie nie ma znaczenia czy do tej pory codziennie biegałaś i byłaś aktywną sportsmenką czy wszelkie aktywności fizyczne skutecznie unikałaś. Od momentu zajścia w ciążę jesteś odpowiedzialna już za dwie istoty, więc dobra forma i zdrowie twoje i twojego dziecka jest teraz na pierwszym miejscu. Najważniejsza jest regularna gimnastyka i ruch na świeżym powietrzu, oczywiście pamiętamy o zbilansowanej diecie i zaleceniach lekarza. Najlepsze efekty osiągniesz poświęcając na ćwiczenia kilkanaście minut dziennie, minimum 3-4 razy w tygodniu. Przed rozpoczęciem treningu zapytaj o zgodę lekarza.

Oto kilka przydatnych rad dla sportowych mam:sport w ciąży

  • W ciąży absolutnie zrezygnuj ze sportu wyczynowego, niewskazana jest również jazda konna, jazda na rowerze, sporty zespołowe, podnoszenie ciężarów;
  • Powinnaś zrezygnować ze sportów związanych z nagłymi przyśpieszeniem tętna, podskokami, wibracjami i takimi z dużym potencjałem urazów;
  • Sportem polecanym dla ciężarnych jest aktywność fizyczna związana z poprawą samopoczucia i odprężająca, w szczególności rozluźniająca mięśnie grzbietu – oczywiście odpowiednie będzie pływanie, gimnastyka – prezentowana w szkołach rodzenia, ćwiczenia uczące prawidłowego oddychania i uelastyczniania mięśni;
  • Codziennie spaceruj na świeżym powietrzu przynajmniej 30 minut;

źródła zdjęć: www.pinterest.com

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.