Nabiał w diecie przyszłej mamy

Jeśli planujesz lub już jesteś już w ciąży warto przeczytać ten post na temat nabiału w diecie pnabiałrzyszłej mamy. Zwłaszcza, że w mediach i prasie coraz więcej jest informacji o różnego rodzajach dietach wykluczających gluten, laktozę itp. Trzeba podkreślić jedno, jeśli jesteś zdrowa, nie masz stwierdzonych alergii pokarmowych nie rezygnuj z różnorodnej żywności, a wszelkie diety wykluczające niezbędne dla człowieka składniki mineralne konsultuj z lekarzem lub dietetykiem. Szczególnie, gdy spodziewasz się dziecka, powinnaś mu zapewnić maksimum niezbędnych składników odżywczych.

Jak ważny jest nabiał?

Produkty mleczne to główne źródła wapnia, tak bardzo ci teraz potrzebne. Wapń jest składnikiem budującym mocne kości twoje i dziecka, dodatkowo chroni nas przed gromadzeniem szkodliwego metalu – ołowiu. Witaminy B12 i B2 zawarte w mleku i jego przetworach wspomagają rozwój układu nerwowego. Nabiał dostarczy ci białko niezbędne do wzrostu dziecka oraz produkcji hormonów, enzymów i innych związków  mineralnych. Kupuj go w sprawdzonych miejscach, mając pewność jakości i prawidłowego przechowywania.

nabiałNabiał – co spożywać?

Kobieta w ciąży potrzebuje 3 porcje nabiału dziennie.

Jedna porcja nisko-tłuszczowego nabiału to:

  • Szklanka (250 ml) mleka, jogurtu naturalnego, kefiru lub maślanki (1-2%);
  • Szklanka mleka sojowego (zwłaszcza w przypadku alergii na mleko krowie);
  • 2 plasterki żółtego sera (60 g), parmezanu możesz zjeść o połowę mniej;
  • 100 g sera twarogowego (chudego lub półtłustego);

Inne produkty zawierające białko to chude mięso białe lub czerwone, ryby, jaja, nasiona strączkowe (fasola, cieciorka, soczewica i groch).

źródła zdjęć: www.pinterest.com

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.