Różnorodna dieta dziecka

Wiedza na temat zdrowego żywienia dzieci ciągle się zmienia. Inaczej karmiło się dzieci dwadzieścia lat temu, inaczej pięć lat temu i nieco inaczej dzisiaj. Spróbujemy wymienić podstawowdieta dzieckae zasady zdrowej diety dziecka, które skończyło już swoje pierwsze pół roku życia i niezależnie czy jest karmione piersią czy pije mleko następne, to  czas najwyższy, aby próbował nowe smaki.

  • W drugim półroczu nadal karm dziecko piersią jednocześnie wprowadzając mu do diety stałe pokarmy. Nie ma wyznaczonej granicy jak długo powinno się karmić dziecko piersią, ale nie rzadko z różnych przyczyn rodzice postanawiają lub muszą karmić dziecko mlekiem modyfikowanym. Jeśli dziecko skończyło pół roku możesz podawać mu już mleko następne.
  • Nowe produkty w diecie wprowadzamy pojedynczo począwszy od 3-4 łyżeczek i obserwujemy czy nie pojawiają się u dziecka objawy alergii.
  • Zaczynamy od warzyw potem wprowadzamy do diety owoce (minimum po dwóch tygodniach od wprowadzenie warzyw).dieta dziecka
  • Kolejno czas na mięso i rybę. Wybieramy mięso chude i sprawdzonego pochodzenia. Najlepsze będzie mięso z indyka, kurczaka, kaczki, królika, młodej wołowiny, jagnięciny. Rybę podajemy raz w tygodniu i najlepsze będą ryby morskie.
  • Dieta bogata w jajka – podajemy maluchowi całe jajko od początku rozszerzania diety – możemy dodać do zupy, zetrzeć na tarce.
  • Jeśli dziecko nie ma alergii na mleko krowie w diecie półroczniaka powinny się znaleźć: kefir, jogurt naturalny ale tylko niewielką porcję, z każdym miesiącem możesz ją zwiększać.
  • Do picia zalecana jest przede wszystkim woda, a jeśli soki zwłaszcza te słodzone to w bardzo niewielkiej ilości.

źródła zdjęć: www.pinterest.com

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.