Sposoby na zdrowe jedzenie dzieci

Podejście do jedzenia zmienia się wraz z nowymi zaleceniami dietetyków i pediatrów. Kiedyś dziecko powinno było zjadać wszystko co podamy na talerzy i to w określonych porach dnia. Teraz sposób myślenia o jedzeniu i sam rytuał jedzenia pozwala na wprowadzenie wolności. Potrawy możesz gotować sama lub kupić gotowe, zdrowe posiłki w słoiczkach. Znasz zapewne markę Gerber – produkty nie są dosładzane, ani dosalane, ale za to mają bogaty naturalny smak.Gerber

Oto kilka sprawdzonych rad na umilenie dziecku pory posiłku i zachęcenie do zdrowych nawyków żywieniowych:

  1. Bardzo ważna jest dobra atmosfera przy posiłkach, roczne maluchy nie usiedzą w miejscu przez cały posiłek, pozwól mu odejść od stołu i wracać po kolejny kęs, a z czasem (mniej więcej jako trzylatek) zrozumie, że odejście od stołu oznacza koniec posiłku.
  2. Zrozum i toleruj zmienny apetyt malucha. Jednego dnia może pochłonąć dwudaniowy obiad by następnego poprosić tylko o kaszkę.
  3. Zaufaj intuicji dziecka – jeśli przez dwa dni pod rząd jada tylko mleczne pokarmy to widocznie taką ma potrzebę lub znudziły mu się dania mięsne.
  4. Zapomnij o karaniu i nagradzaniu jedzeniem. Lody może po prostu dostać na deser a nie w nagrodę za pochłonięty obiad i tak samo jeśli dziecko nie lubi szpinaku nie zmuszaj go do jego jedzenia i nie mów „za karę jutro będzie szpinak na obiad”.
  5. Wprowadź zwyczaj picia wody, gdy dziecko nauczy się gasić pragnienie niesłodką wodą, problem z nadmiarem cukru w diecie masz po części z głowy.
  6. Zaakceptuj plamy na ubraniach i bałagan wokół stołu. Jeśli szkoda ci dywanu albo obrusu po prostu zwiń go. Daj radość maluchowi z poznawania smaków, konsystencji posiłków i dobrej zabawy przy jedzeniu.

źródła zdjęć: www.pinterest.com, www.zdrowystartwprzyszlosc.pl

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.