Zdrowe nawyki żywieniowe

zdrowe żywienieZ każdej strony widać i czuć już wiosnę! I z każdej strony słyszę o dietach, figurach i formie na lato. Odchudzają się koleżanki i koledzy w pracy. Mam wrażenie, że nagle wszyscy obudzili się z zimowego snu i gwałtownie zaczęli dbać o figurę, żeby wcisnąć się w sukienkę z poprzedniego sezonu lub zapiąć guzik w drogiej marynarce. I tak każdego roku, w zimie pozwalają sobie na tycie, żeby wiosną zaciskać pasa i wyciskać siódme poty na siłowni. Czy to ma sens? Ja wierzę w zdrowe nawyki żywieniowe i umiarkowaną aktywność fizyczną. Już kilka lat temu przekonałam się sama, że taki tryb życia jest dużo lepszy, zdrowszy od wahań wagi w ciągu roku do kilku kilogramów. Mam pewne zasady, których trzymam się ja i dzięki temu moja waga trzyma się też ….stałego poziomu. Nie licząc oczywiście okresu, kiedy byłam w ciąży. Oczywiście każdy jest inny i moje nawyki niekoniecznie będą skuteczne o kogoś innego, trzeba próbować i znaleźć swój złoty środek na szczupłe i jędrne ciało.

zdrowe żywienieA oto moja złota lista zasad bycia fit:

  • Jem ponad 5 razy dziennie ale małymi porcjami.
  • Ograniczam węglowodany – mniej makaronu, cieńsze kromki pieczywa, unikam przetworzonej żywności.
  • Sama gotuję i wiem ile tłuszczu a ile soli ma dana potrawa.
  • Jeśli jem słodycze to staram się nimi delektować, czekoladkę czy cukierka potrafię podzielić na kilka gryzów – nigdy nie zjadam na raz!
  • Odpuszczam sobie późne kolacje, a jeśli muszę coś zjeść po 20:00 to tylko lekki posiłek.
  • Uwielbiam zupy i często zdrowa sycąca zupa pełna warzyw jest jedynym moim daniem obiadowym.

Generalnie jem i piję wszystko, ale niektóre pokarmy z dużym umiarem i w małych porcjach. Umiar we wszystkim – to jest mój złoty środek.

źródła zdjęć: www.pinterest.com

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.