nie zwlekaj
Zdrowie

Jak poprawić pamięć – ćwiczenia na koncentrację!

Jak poprawić pamięć?

zdrowy mózgWe współczesnym świecie, gdzie z każdej strony nasz mózg i zmyły bombardują ogromne ilości bodźców, robimy kilka czynności naraz, nie zapewniamy organizmowi odpowiedniej ilości wypoczynku oraz składników odżywczych – coraz częściej pojawią się trudności z koncentracją, skupieniem uwagi, zapominanie, kłopoty z pamięcią. Jak poprawić pamieć? Problemy tego typu pojawiają się już u najmłodszych. Dzieciom trudno się skupić, są nadmiernie pobudzone, zaczynają się trudności w nauce. Ludzie dojrzali mają problemy ze skupieniem się na pracy, nauce. U seniorów problem przybiera na sile i prowadzi w szybkim tempie do demencji. Jednak możemy temu zapobiec, a przynajmniej skutecznie opóźnić ten proces. Mózg bowiem jest jak mięsień, bez odpowiedniego treningu, odżywienia dotlenienia, ulega zanikowi.

Ćwiczenia na koncentrację

Jak poprawić pamięć? – Ćwicząc! Najprostszym i najbardziej dostępnym ćwiczeniem na poprawę sprawności mózgu jest czytanie. Podczas tej czynności pracują obie półkule mózgu – lewa, odpowiedzialna za zrozumienie tekstu oraz prawa odpowiedzialna za wyobraźnię, wizualizację, emocje. Innym, równie przyjemnym sposobem na trening mózgu są gry logiczne: szachy, warcaby, scrabble. Jeśli nie mamy towarzystwa do gier – znajdziemy je w sieci. Możemy stosować proste ćwiczenia, jak czytanie słów od tyłu, układnie zdań, zapamiętywanie jak największej ilości słów po ich przeczytaniu, przerysowywanie rysunku z pamięci, wyszukiwanie wyrazów w ciągu liter itp. Od zawsze wiadomo, ze doskonałym treningiem da mózgu jest rozwiązywanie krzyżówek. W stresie trudno nam jest się skoncentrować, dlatego niezwykle przydatnym ćwiczeniem poprawiającym koncentrację, jest trening relaksacyjny. Możemy to robić przywołując w pamięci chwile, które dawały nam ukojenie, np. szum morza, jakiś piękny krajobraz itp., należy przy tym spokojnie i miarowo oddychać. Po chwili relaksu, zdecydowanie łatwiej nam się będzie skoncentrować.

Dieta dla mózguzdrowy mózg

Wpływ diety na myślenie, kojarzenie, koncentrację, zapamiętywanie jest bezdyskusyjny. Mózg, jak i cały układ nerwowy, to niezwykle skomplikowana maszyna. Do prawidłowego działania potrzebuje odpowiedniej ilości składników odżywczych oraz mikroelementów i witamin. Sam mózg, do funkcjonowania potrzebuje glukozy oraz tlenu (brak tych składników, powoduje obumarcie komórek mózgu po 15 minutach). Glukozy dostarczają węglowodany proste oraz złożone. Prostymi cukrami (słodycze, owoce, soki, białe pieczywo itp.) dajemy mózgowi szybki zastrzyk energii, te złożone (ziarna zbóż, mąka z pełnego przemiału, kasze), metabolizując powoli, zapewniają odżywienie układu nerwowego przez wiele godzin. Ponadto, do funkcjonowania układu nerwowego niezbędne są witaminy z grupy B (zwłaszcza cholina i niacyna), lecytyna, magnez, cynk, fosfor, potas kwas linolowy CLA (znajdujący się w tłuszczu rybim i roślinnym).

źródła zdjęć: www.pinterest.com

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.