ćwiczenia na ręce
Zdrowie

Latem odkrywamy ramiona, czyli ćwiczenia na ręce!

Lato rozpieszcza pogodą, a temperatura sprawia, że nosisz modne bluzki i sukienki odsłaniające ramiona. Wiesz, że nawet najmodniejsze fasony ubrań nie wyglądają najlepiej na rękach, którym brakuje jędrności i mięśni. Delikatnie wyrzeźbione ramiona sprawią, że nawet bluzka bez rękawów nie będzie dla ciebie problemem. Tylko od czego zacząć prace nad pięknymi rękami?

Jak schudnąć z ramion?ćwiczenia na ręce

Pozbycie się tłuszczu z ramion jest dość czasochłonne i wymagające konsekwencji, ponieważ tkanki tłuszczowej umiejscowionej na ramionach jest trudno się pozbyć. Najważniejsze w dążeniu do smukłych ramion jest stosowanie diety i ćwiczeń równocześnie. Sama dieta może spowodować, że skóra ramion stanie się bardziej obwisła i wiotka. Kiedy połączymy ją z ćwiczeniami, efekt będzie po pierwsze widoczny, a po drugie długotrwały!

Jaka dieta na obwisłe ramiona?

Może lepiej byłoby użyć słowo „zdrowe” odżywianie niż dieta, bo nie chodzi o drastyczne zmniejszenie ilości posiłków czy zajadanie tylko kapusty, ale o racjonalne żywienie, pozbawione przetworzonych produktów, nadmiaru słodyczy i tłuszczu. Zastanawiasz się jak schudnąć z ramion? Jeśli twoje ramiona są pulchne i pokryte cellulitem, warto przyglądnąć się ilości spożywanej w pokarmach soli. To właśnie ona zatrzymuje wodę w naszym organizmie. Zamiast solą, spróbuj doprawiać posiłki aromatycznymi ziołami, które poprawią też metabolizm całego organizmu. Nie tylko jedzenie, ale także wszelkiego rodzaju płyny przyczyniają się do nieestetycznego wyglądu ramion. Zrezygnuj z gazowanych napojów na rzecz wody mineralnej, ogranicz picie kawy i czarnej herbaty, a z alkoholi od czasu do czasu możesz pozwolić sobie na lampkę czerwonego, wytrawnego wina! Dietę możesz urozmaicić samodzielnie przygotowanymi koktajlami owocowo- warzywnymi.ćwiczenia na ręce

Ćwiczenia na mięśnie rąk

Koniec z ukrywaniem pleców i ramion – już dzięki włączeniu do treningów kilku dodatkowych ćwiczeń na ręce sprawisz, że górne partie ciała staną się mocne i delikatnie umięśnione. Dzięki ćwiczeniom na ramiona starzejąca się skóra nie będzie wiotczała, a biust nadal będzie uniesiony i zaokrąglony. Zarówno na siłowni jak i w domowym zaciszu możesz sięgnąć po hantle i keetlebells.

Jakie aktywności fizyczne sprawdzą się najbardziej przy poprawie kondycji mięśni ramion i pleców?
  • Pływanie – znakomicie wpływa na kondycje całego ciała, a szczególnie ramion!
  • Fitness połączony z pilatesem
  • Zumba – podczas tańca znakomicie wykorzystuje się mięśnie rąk
  • Siłownia – na początek warto porozmawiać z trenerem personalnym i opracować plan ćwiczeń odpowiedni dla ciebie
  • Gotowe zestawy skutecznych ćwiczeń możesz poszukać w sieci – najważniejsze ćwicz regularnie!
  • Aby ćwiczenia na ręce przyniosły efekty powinno się trenować przez przynajmniej 3 miesiące, po 3-4 razy w tygodniu.
ćwiczenia na ręceOto propozycja 3 ćwiczeń na smukłe ręce:

Ćwiczenie 1. Unoszenie przedramion z ciężarkami

Do ćwiczenia wykorzystaj ciężarki przynajmniej o macie 0,5 kg lub małe butelki napełnione wodą. Ćwiczenie polega na rytmicznych krokach w prawo i w lewo na lekko ugiętych nogach. Podczas kroków, przedramionami unosimy ciężarki pamiętając o wciągniętym brzuchu i napiętych pośladkach. Ćwiczenie należy wykonywać przez 60 sekund.

Ćwiczenie 2. Unoszenie ciężarków nad głowę

Kontynuujemy rytmiczne kroki, ale tym razem ręce przenosimy nad głowę, unosząc ciężarki do góry w wyprostowanych rękach w łokciach. Wracając do pozycji wyjściowej zatrzymujemy ręce na poziomie klatki piersiowej. Ćwiczenie należy wykonywać przez 60 sekund.

Ćwiczenie 3. Damskie pompki

Najpopularniejsze ćwiczenie na ładne ręce – damskie pompki!

Damskie pompki polegają na unoszeniu i obniżaniu tułowia w podporze. Pompki wykonujemy na lekko ugiętych nogach tak jest prościej, co nie znaczy, że nie efektywnie. To ćwiczenie znajdziemy w wielu propozycjach treningów na górne partie ciała, gdyż doskonale angażuje do pracy naraz mięśnie klatki piersiowej, ramion, ud i brzucha. Dlatego trenerzy proponują nam to ćwiczenie, bo walczy w opadającym biustem i wiszącą skórą ramion.ćwiczenia na ręce

Jak poprawnie wykonać damską pompkę:
  1. Połóż się płasko na brzuchu.
  2. Ułóż dłonie płasko na ziemi, równolegle do siebie, po obu stronach tułowia, na wysokości ramion, nieco szerzej niż barki.
  3. Nogi ugnij w kolanach, a skrzyżowane stopy możesz unieś do góry.
  4. Następnie unieś tułów do góry, ważna jest pozycja o prostych plecach – uda i głowa powinny być przedłużeniem kręgosłupa. Podczas ćwiczenia napinamy mięśnie brzucha.
  5. Uginając ręce opuść tułów jak najniżej, aby nie dotknąć ziemi. Ugnij ręce i opuść tułów najniżej jak potrafisz – ale nie do samej ziemi.
  6. Ponownie prostujemy ręce i unosimy do góry, powtarzając ćwiczenie tyle razy na ile pozwala nam kondycja.

Czy kosmetyki pomogą w odchudzaniu ramion?

Podstawowy zestaw do pielęgnacji ramion składa się z peelingu, szczotka lub gąbka do masażu, balsam ujędrniający. Jeśli regularnie będziesz powtarzać rytuał pielęgnacyjny rąk – na pewni zauważysz różnicę. Podczas każdej kąpieli masuj gąbką ramiona, następnie zastosuj peeling – (dwa razy w tygodniu) i na osuszone ręce nałóż balsam ujędrniający.

źródła zdjęć: www.pinterest.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.