migrena
Zdrowie

Migrena mój wróg cz. II

Migrena – jak sobie z nią radzić?

migrenaMigrena potrafi zaburzyć pracę, weekendowe plany, czy codzienne życie. Sama świadomość, że jest się osobą cierpiącą na migreny jest połową sukcesu. W pierwszej kolejności trzeba się udać do lekarza, neurologa, aby wykluczyć ewentualne inne przyczyny bólu głowy. Lekarz zleci wykonanie badań, rezonansu magnetycznego, USG tętnic szyjnych i inne, które uzna za konieczne. Jeśli nie pomagają odpowiednio wcześnie zażyte klasyczne środki przeciwbólowe (aspiryna, nurofen, ketanol) , lekarz może przepisać inne leki na migrenę – tryptany. Są dość drogie, ale skuteczne, nawet kiedy zostaną zażyte już w czasie ataku migreny. Jednakże najczęstszy błąd popełniany przez migrenowców to zbagatelizowanie pierwszych objawów ataku i myśl, że tym razem samo przejdzie, otóż nie przejdzie! Ostatnie badania i publikacje naukowe pokazały, że każdy silny ból migrenowy pozostawia trwały ślad w mózgu. Dlatego tak ważne jest niedopuszczanie do ataku.

Niekonwencjonalne metody leczenia 

Oprócz środków farmakologicznych istnieją także metody niekonwencjonalne, pomagające głównie rozluźnić mięśnie i walczyć ze stresem. Jeśli jesteś w czasie ataku migreny, po zażyciu tabletki możesz także stworzyć w domu odpowiednie warunki sprzyjające ustąpieniu bólu.migrena

  1. Migrenowiec szuka spokojnego i ciemnego miejsca, gdzie będzie mógł poleżeć, przespać się czy po prostu odpocząć.
  2. Jeśli twój partner lub partnerka cierpią na migreny, najlepsze co możesz zrobić w czasie ataku to stworzyć właśnie takie warunki, które dadzą choremu komfort i poczucie bezpieczeństwa.
  3. Przygotuj także zimny okład na głowę, wodę do picia i otocz chorego troską i zrozumieniem. W szczególności to drugie jest potrzebne, bo czasem bywa tak, że to właśnie nagła migrena spowoduje zmianę waszych planów na weekend czy podróż.
  4. Chorzy szukają pomocy w walce z bólem głowy w akupunkturze, akupresurze czy w uprawianiu jogi.
  5. Pozytywny wpływ na nasze samopoczucie i tym samym zmniejszenie napięcia i codziennego stresu ma medytacja, masaż czy zwykły spacer.
  6. Relaksujące bywa też pływanie, gimnastyka czy zwykła jazda na rowerze.
  7. Wszystkie formy ruchu na świeżym powietrzu, które dotlenią organizm i pozwolą oderwać się od codziennych obowiązków zaskutkują pozytywnym samopoczuciem nie tylko u migrenowców!

źródła zdjęć: www.pinterest.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.