palenie papierosów
Zdrowie

Palenie papierosów – niezdrowe i niemodne!

Nie rób dymu!

Palenie papierosów jest niezdrowe i niemodne. Kilka dni temu, a dokładnie 31 maja obchodziliśmy Światowy Dzień bez papierosa. I chociaż moda na niepalenie nie przeminęła, to jednak aż co trzeci Polak nałogowo pali. A może Ty lub ktoś z Twoich bliskich nie odmówi sobie dymka? Przeczytaj ten tekst i zastanów się czy nie warto podjąć zdrowej decyzji – rzucam palenie, bo dbam o swoje zdrowie!

Dlaczego palimy papierosy?

Kto choć raz spróbował papierosa wie, z jaką łatwością przychodzi zapalenie kolejnego i kolejnego. Rzucanie palenia nie jest już takie proste, nałóg nipalenie papierosówkotynowy jest trudny do zwalczenia, ale nie niemożliwy. Prognozy statystyczne wskazują, że do 2025 roku na świecie będzie aż 1,6 miliarda. Nie pomagają akcje uświadamiające skutki nałogu, zakazy palenia w miejscach publicznych czy sugestie lekarzy. Wielu palaczy nawet podczas choroby sięga po fajkę. Ponad połowa palaczy zapala codziennie rano pierwszego papierosa w ciągu dwudziestu minut po przebudzeniu. Nie odstraszają coraz wyższe ceny papierosów, bo połowa nałogowców wypala paczkę dziennie – jeśli pomnożysz cenę paczki papierosów przez ilość dni w roku to wyjdzie niezła sumka, wyjazd na super wakacje. A jeśli palących jest w domu dwoje lub więcej to łatwo podwoisz obliczoną kwotę. Robi wrażenie, prawda?

Stan zdrowia a rzucenie palenia?

  1. Dokładnie 20 minut od ostatniego papieroska tętno i ciśnienie krwi wracają na odpowiednie tory, tzn. takie jakie były przed zapaleniem.palenie papierosów
  2. W ciągu 10 godzin od ostatniego dymka rośnie ilość tlenu we krwi, organizm jest lepiej dotleniony, możesz poczuć nagły przypływ energii – tylko nie wykorzystaj go na kolejnego papierosa.
  3. Po pierwszej dobie od rzucenia palenia organizm praktycznie całkowicie pozbywa się nikotyny. Zmniejsza się ryzyko nagłego ataku serca.
  4. Już po 30 godzinach zaczynasz intensywniej odczuwać zapachy i smaki potraw, trzeba uważać bo w przypadku głodu nikotynowego możesz być narażona na nadmierny apetyt, który niepohamowany może powodować tycie.
  5. Po dwóch tygodniach niepalenia regeneruje się cały układ krążenia, a do 3 miesięcy zauważysz znaczną poprawę kondycji fizycznej – koniec z zadyszką!
  6. Po 1 miesiącu rośnie wydolność układu oddechowego, ustępują duszności i kaszel palacza.
  7. Po 1 roku świeżego oddechu, aż o połowę spada ryzyko zawału i innych chorób serca.

Czy nadal uważasz, że nie warto rzucić palenia?

źródła zdjęć: www.pinterest.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.